شناسه خبر : 101713
یکشنبه 18 تير 1402 , 12:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

با کاهش یک درصدی

نرخ بیکاری در بهار امسال به ۸/۲ درصد کاهش یافت

فاش نیوز - مرکز آمار اعلام کرد: در بهار ۱۴۰۲ نرخ بیکاری جمعیت ١٥ساله و بیشتر هشت و دو دهم درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ٤1 و دو دهم درصد بوده است.

به گزارش مرکز آمار ایران، بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ساله و بیشتر نشان می‌دهد که هشت و دو دهم درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در بهار امسال بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار 1401)، یک درصد کاهش یافته است.
در بهار 1402، به‌ میزان ٤1 و دو دهم درصد جمعیت ١٥ساله و بیشتر، از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند. یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار 1401) سه دهم درصد افزایش یافته است.
جمعیت شاغلین ١٥ساله و بیشتر در این فصل ٢٤ میلیون و 306 هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٢٨ هزار نفر افزایش داشته است. بررسی‌اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار 1402، بخش خدمات با ٥١ و سه دهم درصد بیش‌ترین سهم‌اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی، بخش‌های صنعت با ٣٣ درصد و کشاورزی با ١٥ و نیم درصد قرار دارند.
نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله، حاکی از آن است که ٢١ و شش دهم درصد از فعالان این گروه سنی در بهار 1402 بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار 1401) به میزان دو و چهار دهم درصد کاهش یافته است.
بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در بهار 1402 به میزان ١٥ و نیم درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به بهار 1401، به‌ میزان بیش از یک درصد کاهش یافته است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi